Dlaczego Policjantom Drogówki Rosną Cycki?

RadarPants_SS

Wiem, że tytuł zabrzmi jak wulgarny dowcip o policjancie, ale temat jest jak najbardziej poważny.

Chodzi o to że brak szkoleń policjantów co do poprawnego używania radarów, notoryczne nieczytanie instrukcji obsługi, i nazwijmy to, „kreatywne” podejście rządowych instytucji do wszelakich norm technicznych skutkuje nie tylko w bezprawnym karaniu kierowców. Kreatywne podejście do norm technicznych czasami skutkuje w spektakularnych katastrofach a czasami w dość wstydliwych problemach zdrowotnych.

Każdy, kto przeczytał instrukcje obsługi np. kuchenki mikrofalowej powinien już wiedzieć, że mikrofale mogą być niebezpieczne. A jak nie przeczytał, to być może usłyszał historie o tym co się stało jak pewna pani w USA spróbowała osuszyć kotka w kuchence mikrofalowej. A co ma wspólnego policjant z kotkiem w mikrofalówce? A to że, jak się zlekceważy zasady poprawnego używania przenośnego radaru to policjant siedzący w radiowozie z radarem staje się właśnie takim kotkiem w mikrofalówce.

Problemy zdrowotne ludzi narażonych na długotrwale działanie mikrofal pojawiły się na przykład u pracowników stacji nadawczych, przekaźnikowych, operatorów radarów wojskowych, itd. Te problemy to nowotwory części ciała narażonych na mikrofale, np. mózgu i organów rozrodczych. W przypadku mężczyzn właśnie te drugie są dość częste, bo delikatne części męskich organów rozrodczych są na zewnątrz, nie są osłonięte innymi tkankami ciała, np. mięśniami i dlatego są wystawione niemal bezpośrednio na działanie czynników zewnętrznych. Dlatego nie powinno dziwić, że długotrwale obcowanie z mikrofalami może doprowadzić i często prowadzi do raka jądra.

W USA ten problem pojawił się wielokrotnie wśród „ahem” stróżów prawa, którzy na przykład między pomiarami potencjalnych „klientów” kładli sobie radar na kolanach w środku metalowego samochodu. Źródło – Amerykański Dziennik Medycyny Przemysłowej.

Jakie są objawy raka jadra??? Można o nich przeczytać, między innymi tutaj:

http://eurologia.pl/g/229,objawy-raka-jadra

Jednym z możliwych powikłań raka jądra jest to, że chore tkanki, które u zdrowego mężczyzny produkują męski hormon testosteron, zaczynają zamiast niego produkować żeński hormon estrogen, co powoduje właśnie wzrost tych rzeczy na klatce piersiowej, które powinny być tylko u kobiety (bądź eks-mężczyzny poddanego celowej terapii hormonalnej w celu „przedefiniowania” seksualnego). Fachowo, taka sytuacja nazywa się w języku lekarzy „ginekomastia”, ale gdybym napisał „Dlaczego Policjanci Drogówki przechodzą ginekomastie” to nikt by tego nie przeczytał, tak jak prawie nikt nie czyta instrukcji obsługi.

Problem w teorii przynajmniej jest też znany w Polsce. W związku z tym, że ręczny radar jest urządzeniem potencjalnie niebezpiecznym, jego dopuszczenie do użytku wymaga szczegółowych badań. Orzeczenie o wykonaniu tych badań dla jednej z polskich „suszarek”, niejako sławnej ISKRY można zobaczyć tutaj.

Celem takiego badania, w wielkim uproszczeniu, jest upewnienie się, że jak policjant „strzela” w samochód klienta to radar nie strzela w jego głowę albo w te ważniejsze, i czulsze, męskie organy.

Skoro badania wykonano to w czym problem? A w tym, że używając radar tez trzeba się upewnić, że wiązka mikrofal nie odbija się od bliskich metalowych obiektów w stronę operatora. To jest szczególnie ważne podczas montowania takich urządzeń wewnątrz samochodów. Generalnie, przyjmuje się, że fale mikrofalowe o niebezpiecznym poziomie mogą być emitowane wewnątrz stożka o kącie 60 stopni co widać na poniższym rysunku z materiałów szkoleniowych dla policji w USA.

PowerDensity

Aby zachować margines bezpieczeństwa, generalnie zakłada się, że nie wolno przebywać wewnątrz tego 60-stopniowego stożka na wprost i bezpośrednio (mniej niż 2 metry) przed działającym urządzeniem radarowym ani używać urządzenia w sytuacji gdzie metalowe obiekty (które odbiją wiązkę) są obecne wewnątrz tego stożka. Metalowe obiekty oczywiście nie absorbują mikrofal, ale je w całości odbijają i w takiej sytuacji część z nich może zostać odbita w stronę operatora i zaabsorbowana przez jego ciało co przy długotrwałym absorbowaniu mikrofal grozi ryzykiem nowotworów.

Producent urządzenia, firma Simicon jest jak najbardziej świadoma tego problemu i wymaga bardzo specyficznego sposobu montowania urządzenia ISKRA-1 wewnątrz pojazdów.

IskraSimicon

Widać wyraźnie, że sposób montażu zalecany i wymagany przez producenta gwarantuje, że stożek 60 stopni na wprost urządzenia nigdy nie jest naruszony obecnością metalowych obiektów tj. całość wiązki wychodzi przez szybę na zewnątrz samochodu.

Dzięki temu, że problem feralnych ISKIER w końcu został rozpatrzony przez jeden z sądów, w prasie pojawiły się zdjęcia w jaki sposób dostawca zamontował radary w radiowozach Alfa-Romeo.

Alfa_ISKRA

To zdjęcie wyraźnie sugeruje, że nawet stożek głównej wiązki (18 stopni) został naruszony przez kompletnie nieprofesjonalny, niezgodny ze sztuką sposób montażu urządzenia. Taki sposób montażu nie tylko gwarantuje masę błędnych pomiarów, ale zagraża zdrowiu funkcjonariuszy którzy, jako rezultat tej nieprofesjonalnej instalacji, prawdopodobnie absorbowali znaczną część wiązki mikrofal wysyłanej przez te urządzenia.

Dostawca i policja wyraźnie wiedzieli o problemach z tą instalacją, ale zamiast zasięgnąć rady kompetentnego specjalisty, zdecydowali rozwiązać problemy we własnym zakresie i bez udziału w tym procesie producenta urządzenia, którego „ominęli” sprowadzając urządzenia przeznaczone na Ukrainę. Odkrywając np. że wiele pomiarów jest błędnych, jeżeli w samochodzie jest włączony nawiew albo kiedy urządzenie jest ustawione na większy zasięg, po prostu samowolnie zmienili instrukcję, nakazując nieużywanie nawiewu i ustawianie urządzenia na najmniejszy poziom zasięgu. Dostawca także dodał metalowe „materiały ekranujące”, aby zmniejszyć problem nawiewu powodującego błędne odczyty.

W związku z tym, że ręczny radar jest urządzeniem potencjalnie niebezpiecznym dla zdrowia, pierwsze sygnały tego, że radar nie działa poprawnie powinny spowodować natychmiastowe sprawdzenie instalacji miernikiem natężenia pola elektromagnetycznego, aby się upewnić, że wiązka nie jest odbijana w stronę operatora przez niewłaściwe zamontowanie bądź np. na skutek metalizowanej szyby przedniej zainstalowanej w samochodzie. Tak się raczej nie stało bo, moim zdaniem, sama obserwacja instalacji tych urządzeń w samochodach Alfa-Romeo pokazuje, że radar jest zamontowany nieprawidłowo i prawdopodobnie wysyła dużą część wiązki poprzez deskę rozdzielcza, odbija je od metalizowanej ściany ogniowej i np. między nogi operatora. Kompetentny specjalista natychmiast kazałby podnieść radar na wsporniku o co najmniej 10 centymetrów a nie bawił się w ekranowanie deski rozdzielczej.

Tak czy inaczej, moim zdaniem, nie ulega wątpliwości, że zasady instalacji i użytkowania urządzeń radarowych zostały masowo złamane. Łamiąc te zasady, zagrano tutaj w ruletkę ze zdrowiem funkcjonariuszy policji, z których część, prawdopodobnie, spędzała całe dnie będąc narażonymi na działanie odbitych mikrofal. Jak zawsze w takich przypadkach, to czy faktycznie będą mieli poważne problemy zdrowotne jest teraz wyłącznie kwestią losowego zbiegu wielu czynników albo braku takiego zbiegu. Tak jak ma to miejsce np. z lądowaniem we mgle w pogwałceniu wszelkich zasad lotnictwa, mogło się to udać, ale nie musiało. Moim zdaniem, jeżeli istnieje szansa, że mam racje, należy natychmiast dokonać ahem „legalizacji ponownej” organów organów prawa i policzyć te plemniki bo jak jest ich mniej to mamy kolejny problem.

Ale, skoro nikt nie szczególnie nie przejmuje się tym, że ISKRY są używane niezgodnie z prawem to raczej też chyba nikt się za bardzo nie przejmie, że dodatkową nagrodą być może będzie wysterylizowanie naszych przydrożnych filozofów albo że im coś nowego i wstydliwego tu albo tam wyrośnie. A co. Przecież mamy plan do wykonania a biurokracja czeka na kasę.

Wiec, następnym razem jak spotkasz jednego z przydrożnych filozofów, a ten zrobił się ostatnio bardzo drażliwy i dziwny, staraj się zrozumieć i daj mu te trzy stówy a nie dyskutuj. Jest to dla twojego dobra, bo ewentualny wysterylizowany, naszprycowany żeńskim hormonem, z paroma wstydliwymi objawami tu i ówdzie, uzbrojony funkcjonariusz może się okazać bardzo nieprzewidywalny.

To mówiłem ja, Wujek Faza, jakiś lepszy cwaniak, który nie tylko przeczytał wiele instrukcji obsługi, ale też napisał kilka z nich.

p.s. Z drugiej strony być może bardziej długoterminowym rozwiązaniem zarówno dla nas jak i Misiów jest protestowanie całego bałaganu w sądzie:

Nielegalne suszarki – wzór pisma procesowego

Wzór oświadczenia dla GITD

reklama:

Opublikowano w Pretorianie i oznaczono , , , , . Bookmark permalink.

8 komentarzy

  1. Lupus pisze:

    Mam nadzieję, że jeśli którykolwiek z funckjonariuszy zachoruje rzeczywiście na raka to nie tylko dostanie ogromne odszkodowanie, ale osoby odpowiedzialen za dopuszczenie tych radarów zdrowo sobie bekną.

  2. Pawelecka pisze:

    Bezszcelny jestes:)
    Dlaczego Policjantom Drogówki Rosną Cycki?
    hihi:)

  3. greven112 pisze:

    i oprócz dużych cycorów powinny im poodpadać jajca !ale od tego i tak rozumu nie przybędzie ,zwłaszcza ,naczelnikom i kierownikom .

  4. Wielkie uznanie zа tą właśnie stronkę. Јestem pod jeј dużym wrażeniеm.
    Rеwelka, żе pгzestrzeń internetοωa
    gwaгantuje takie właśnie punktу. Gratuluję nіezłegο poziοmu.

    my website: kostka brukowa inspiracje

  5. Natknałem się na Waszą stronę przypadkiem podczas szukania pewnych inforamcji
    w necie. pozdrawiam

  6. Bardzo ciekawa strona, życzę wielu wejść na stronę.
    —- Super Tanio Wyposażenie Siłowni http://www.sprzetkulturystyczny.waw.pl

  7. Trudno się nie zgadzać z Tobą w wielu kwestiach,
    mam nadzieję, że będzie można trochę częściej czytać
    jakieś wpisy, bo czyta się fajnie

  8. Many thanks, I have been attempting to find info about this subject matter
    for ages and yours is the greatest I have discovered so
    far.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uwaga: Jeżeli odpowiadasz na inny komentarz, naciśnij "Odpowiedz {autor} ↵" przycisk!
Przydatne Funkcje HTML:
<blockquote> Cytowany Fragment </blockquote>
<a href="URL Linku"> Opis Linku </a>